Servis

Všichni výrobci kování a plastových oken doporučují pravidelný servis a údržbu oken minimálně 1x ročně. Údržba zahrnuje kontrolu funkčnosti a promazání všech pohyblivých dílů kování. Správnou údržbou zajistíte bezproblémovou funkčnost a prodloužíte životnost Vašich oken.

NABÍZÍME VÁM ODBORNOU POMOC S VAŠIMI OKNY ČI DVEŘMI

  • seřízení a promazání celoobvodového kování, popřípadě výměna poškozených částí za nové

  • montáže magnetických snapperů do balkónových dveří a brzd okenních křídel

  • bezpečnostní kliky pro ochranu Vašich dětí - kliky s pojistkou, zamykací a odnímatelné

  • výměna prasklých či poškrábaných skel, nebo výměna za skla s lepšími tepelnými vlastnostmi (až do U = 0,65W/m2K, dvojskla, trojskla, HEATMIRROR - dvojsklo s fólií)

  • výměna opotřebeného či poškozeného těsnění

  • opravy po mechanickém poškození

  • výměna filtrů do rekuperačních jednotek

  • opravy žaluzií, sítí a ostatních doplňků


SEŘÍZENÍ SVÉPOMOCÍ

  • Seřízení oken a dveří, je prováděno vždy po montáži. I přesto může vlivem dilatačních změn stavby nebo dlouhodobým užíváním nastat potřeba opětovného seřízení.

  • veškeré seřizovací práce se provádějí pomocí šestihranného Imbus klíče č.4.

  1. Horní závěs křídla umožňuje: stranový posuv horní strany křídla v rozmezí -2/+3 mm.

  2. Zvětšení nebo zmenšení přítlaku křídla k rámu na rámových nůžkách v rozmezí ± 1 mm.

Upozornění: seřízení přítlaku lze realizovat výhradně při současném otevření a vyklopeni křídla. Pouze v této pozici je totiž přístupný seřizovací bod umistěný na spodní straně rámových nůžek. Požadovanou pozici křídla vytvoříme, pokud v rámci otevřeneho křídla rukou přitáhneme rameno pojistky (bod 4 na obr.) tak, aby bylo rovnoběžné s krycí lištou kování a kliku následně posuneme do polohy sklopeno (svisle nahoru) tzn. v podstatě dojde k vyklopení křídla v pozici otevřeno. Po seřízení je nutné opět přitáhnout rameno pojistky, křídlo přiklopit, kliku posunout do polohy otevřeno (vodorovná poloha kliky), a pustit rameno pojistky.


Seřízeni přítlaku křídla k rámu po obvodu křídla v rozmezí ± 0,8 mm je možné realizovat otáčením excentricky uložených zavíracích čepů umístěných na kovaní po obvodu křídla pomocí šestihranného Imbus klíče č.4.

3. Spodní závěs umožňuje: stranový posuv spodní strany křídla v rozmezí ± 2 mm výškové nastavení křídla v rozmezí -2/+2,5 mm.

TIPY NA SEŘÍZENÍ OKEN


Svěšené okno (drhnoucí ve spodní části) Okno je třeba výškově seřídit směrem nahoru. Po odejmutí krytky spodního pantu vsuneme klíč do pantu a ve směru hodinových ručiček křídlo zvedáme. Proti směru hodinových ručiček křídlo klesá /viz obrázek 1/. Pokud nám okno začalo drhnout vinou zvedání v horní části, vrátíme okno do původní polohy, a celé seřízení provedeme na vrchním pantu. Vsuneme klíč a ve směru hodinových ručiček klíčem otočíme a křídlo zvedáme. Seřízení je možné provádět pouze při otevřeném okně /viz obrázek 2/.

Vypadlé křídlo


Při otevření okna se zároveň i vyklopí „vypadlé křídlo". Tento problém vzniká špatnou manipula-cí okna v návaznosti na svěšené křídlo. Nejdříve je třeba křídlo dát do správné polohy tj. do otevřené. Vyklopenou část okna přimáčkne-me zpět k rámu. Zmáčkneme pojistku proti špatnému otevření, která se nachází na kování pod okenní klikou /viz obrázek 3/. Kliku uvedeme do polohy otevřeno (vodorovně) a následně přizvedne-me okno na spodním pantu /viz obrázek 4/.

Zablokovaná klika


Tento problém je způsoben nesprávným otevřením okna. V křícile dojde k přitlačení pojistky ke kování /viz obrázek 6/ a následně pojistka nedosedá na protikus, který je namontován na rámu /viz obrázek 5/. K opravě použijte plochý šroubovák, kterým odehneme pojistku směrem k rámu, aby došlo zavření okna k zapadnutí pojistky do protikusu.

Manipulace s klikou, při otevřeném okně, je možná pouze, když je pojistka ve svislém stavu!

Seřízení těsnosti okenního křídla


Maximální těsnosti křídla lze docílit seřízením uzavíracích bodů /viz obrázek 7/. Na uzaviracím bodu najdeme podélně probrouše-nou drážku (znázorněno viz. červená tečka) a pootočením uzaWracffio bodu směrem k těsnici gumě docílíme zvýšení přítlaku křídla. Pootočením uzavíracího bodu směrem od těsnící gumy křídla docílíme snížení př/tlaku křídla. Uzavíraci bod funguje na principu excentrického šroubu.